19% Ontevreden

Best confronterend eigenlijk dat 19% van de starters ontevreden is over zijn webshop software. Dit blijkt uit het ‘E-Commerce behoeftenonderzoek onderzoek’ van Intomart GfK in opdracht van PostNL. In het rapport worden de grootste tegenvallers bij het opzetten van een webshop in kaart gebracht.

Rapport

Het rapport onderscheidt Clicks en Bricks. Een Click is een retailer met alleen een online verkoopkanaal en een Brick is een retailer zonder online verkoopkanaal. Deze twee zijn samen de groep retailers die zowel een fysiek als een online verkoopkanaal hebben: de Bricks en Clicks. Het viel ons op dat 19% van de Clicks en 14% van de Bricks & Clicks de webshop software vindt tegenvallen bij het opzetten van een webshop.
Het trekken van publiek naar de website blijkt zowel voor de Clicks (67%) als de Bricks & Clicks (63%) het grootste probleem.

Het rapport van PostNL verschijnt in drie delen met de thema’s:

  • Deel 1: Tips & Tricks
  • Deel 2: De online consument
  • Deel 3: Waarom online ondernemen?

In de rapporten vind je veel handige tips over hoe de kopende consument denkt. Kortom, een must read voor alle webshop eigenaren en zeker ook voor mensen die er over nadenken om een webshop te starten.

Lees meer over verschillende webshop software op Beginjewebshop.nl en kom erachter welk webshop softwarepakket het beste bij jouw bedrijf past!

Video-editing
Terug
Gerelateerde artikelen